Aankomst Cipaganti - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Mark Rademaker - WaarBenJij.nu Aankomst Cipaganti - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Mark Rademaker - WaarBenJij.nu

Aankomst Cipaganti

Blijf op de hoogte en volg Mark

05 Februari 2013 | Indonesië, Bandung

Beste familieleden en vrienden,

Afgelopen maandag was het dan zover. Na twee dagen in het luxeuze fm7resort hotel te hebben doorgebracht zou ik om 9 uur opgepikt worden om naar cipaganti te reizen (zo'n 3 uur rijden).

Toen ik aan het ontbijt zat kreeg ik echter een smsje dat het iets later zou worden, er was drukte in het Jakartaanse verkeer. Wetend dat ik mijn hotelkamer niet meer in kon ben ik om negen uur in de lobby gaan zitten en begonnen met lezen (Voor de geïnteresseerden ''Richard Dawkins- The Greatest Show on Earth'' een aanrader!). Om 11 uur kreeg ik vervolgens nog een smsje dat het nog wat langer zou duren, 1 uur zou de chauffeur er zijn. Ondertussen had ik een leuk gesprek met een groep oudere reizigers die vast zaten in het hotel omdat hun vlucht naar Saudi Arabië was gecanceld. Ze waren op weg naar Mekka en na stiekem eerst een foto te hebben genomen, vroeg één van de reizigers of hij ook met me op de foto kon. Maar natuurlijk! Snel kwam er nog iemand bij staan om van de gelegenheid gebruik te maken om op de foto te komen.

De chauffeur arriveerde uiteindelijk om 3 uur in het hotel, hij was vanaf zes uur s'ochtends onderweg geweest! Ik dacht eerst dat hij overdreef, totdat we van de oprit van het hotel af waren, vanaf dat punt heeft het 4 uur geduurd voordat we Jakarta uit waren. Nu klinkt het bovenstaande misschien allemaal wat ergerniswekkend, maar als er één ding is wat je in dit klimaat niet moet doen, is tegen de stroom ingaan en gek genoeg heb ik van de hele rit genoten. Wat een immense stad is Jakarta!

Om 12 uur s'nachts (rit duurde dus 9 ipv 3 uur) kwamen we aan in Cipaganti. Het had niet veel gescheeld of de chauffeur had even daarvoor een scooter geschept al scheen hij zich dat zelf niet helemaal te realiseren (Ik: ''pfffieeeuw that was a close one mr. Dana!''; mr.Dana:''Yes very close only 25 kilos to go!'') Op het moment dat ik dit schrijf krijg ik trouwens net een smsje van mr.Dana die ik de bijnaam mr.Dakar heb gegeven want die duinen die je in Dakar moet bedwingen zijn nog niks vergeleken met de wegen die hij hier in Cipaganti en het nabijgelegen Cisurupan moet bedwingen!Ik dwaal weer veel te ver af.

Vanochtend werd ik wakker met het prachtige geluid van het ochtendgebed, afkomstig uit de moskee aan de andere kant van de weg. Een prachtig bouwwerkje wiens foto ik nog zal plaatsen. Lopend naar mijn balkon kon ik voor het eerst de omgeving bekijken. En wat een omgeving! Ik heb er net een ronde in het dorp opzitten en foto's gemaakt deze zal ik plaatsen dan hebben jullie ook een idee van hoe het er hier uitziet. De mensen zijn in ieder geval heel vriendelijk en een lach is hier goedkoop te krijgen. Vooral de kinderen zijn erg spontaan (''Hello mister mister, what is your name hahahahaha''). Binnen een gebrekkig engels gesprek met een wat oudere Indonesische man wordt vaak binnen de twee minuten gevraagd of je getrouwd bent of dat je een vriendin hebt.

Ik zou nog veel meer kunnen vertellen maar 1 foto zegt meer als duizend woorden daarom zou ik zeggen bekijk ook deze eens!
(P.S. Als echte Nederlander dien ik natuurlijk iets over het weer te zeggen, hier in Cipaganti een comfortabele 25-27 graden, luchtvochtigheid valt nog allezins mee, maar minimaal 1 keer per dag komt het met bakken uit de lucht!)





  • 05 Februari 2013 - 11:27

    José Rademaker:

    Hallo Mark,
    Wat een verhaal zeg,je kunt het mooi "beeldend"beschrijven,zie het zo voor me.
    Leuk die foto's erbij,geen foto van mr.dakar,da's jammer!!!
    succes bij je werk!!!
    Liefs,mama.

  • 05 Februari 2013 - 11:33

    Stefan:

    Haha Mark, reisverslagen schrijven kun je wel aan jou overlaten! Veel plezier nog en succes vanavond op je eerste (nachtelijke?) tocht!

  • 05 Februari 2013 - 11:54

    Tante Marga:

    Hallo Mark,
    Je eerste reisverslag was heel mooi, wat had je nog veel uren nodig om op de plaats van
    bestemming te komen. De foto's waren ook mooi, een foto van je huis heb ik nog niet gezien.
    Veel succes met je stage.
    Groetjes uit Sneek van tante Marga.

  • 05 Februari 2013 - 13:12

    Diana:

    Hoi Mark!

    Wat een mooi verhaal. Ik zie het ook helemaal voor me.Geniet ervan!!
    Groetjes van de Muldertjes!

  • 05 Februari 2013 - 20:25

    Linda:

    hey mister mister,

    Wat leuk om over je eerste ervaringen in Indonesië te lezen. Wel frappant dat de autorit bijna net zo lang heeft geduurd als je vliegreis. Ik kijk uit naar je volgende blog.

    Hartelijke groeten uit Ede en een poot van Bella.

  • 08 Februari 2013 - 09:02

    Tante Marga:

    Hallo Mark,

    Ik zag dat je nieuwe foto's had, zelfs van de loris aap in het donker en wat een vreemde insecten.
    Veel succes als je op avontuur bent.

    Groetjes van tante Marga.

  • 08 Februari 2013 - 21:05

    Jos Uit Bergharen:

    Hoi Mark,

    Je hebt al heel veel "aapjes" kunnen kijken op je reis. Lange reis maar dan ben je ook ergens. Leuk verslag en foto's. Lopen er ook vrouwen zonder hoofddoek op straat?
    Maak er een mooie belevenis van!
    Groet,
    Jos

  • 08 Februari 2013 - 21:21

    Gerry:

    Mark, een genot om je verslag te lezen. Leuk de foto's van de omgeving waar je voorlopig dus verblijft. We blijven je volgen. ER zit trouwens een zoon van een collega bij jou in de buurt, voor zover we kunnen beoordelen maar dat zoeken we nog uit. Geniet ervan

  • 08 Februari 2013 - 21:22

    André En Els:

    Hallo Mark,

    Wat een geweldige reis heb jij meegemaakt.Vooral dat laatste "stukje" in de auto.
    Leuk reisverslag ,we hebben het met plezier gelezen.
    We wensen je veel succes met je aapjes.
    We hopen binnenkort weer wat van je te horen.

    Groetjes,
    André en Els.

  • 04 Maart 2013 - 02:04

    Vanessa:

    hahaha...leuk dit te lezen en de fotos te zien! Veel plezier daar en geniet ervan - je gaat ht zeker missen als je weer trug bent ;) Geef maar een knuffeltje aan Bintang aub!! Groetjes Vanessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Mark

Stage Little Firefice Project in Cipaganti/Bandung/West-Java/Indonesia

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 806
Totaal aantal bezoekers 9110

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Cipaganti

08 April 2013 - 08 April 2013

Viva la vida!

Landen bezocht: